Send inquiry




You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Villkor

  1. Följande försäljningsvillkor (villkoren) ska:
    1. Gälla alla användare (kunder) i shoppingmiljön online (hemsida, webbutik, e-butik) www.turbokompressorid.ee som ägs av Bane Roco OÜ.
    2. Reglera förhållandet mellan de båda parterna i försäljningskontraktet: ägaren av webbutiken Bane Roco OÜ (registreringskod 10506203) och kunderna i webbutiken.
    3. Utöver användarvillkoren för webbutiken regleras all aktivitet mellan parterna av lagstiftningen i Republiken Estland.
    4. Bane Roco OÜ förbehåller sig rätten att ändra villkoren och försäljningspriserna för att ytterligare vara till fördel för webbutiken och/eller dess säkerhet. Eventuella modifikationer av villkoren och försäljningspriserna ska göras i förväg på hemsidan www.turbokompressorid.ee. Ändringarna kommer att träda i kraft från och med att de publiceras på hemsidan. För eventuella beställningar som görs av kunderna, innan ändringen av villkoren, ska den tidigare versionen av villkoren gälla, om inte något annat anges i lagstiftningen i Republiken Estland.
  2. Priser och valuta
    1. Alla köp skall slutbetalas omedelbart efter att köpet har gjorts (enligt paragraf 4 i dessa villkor). Alla priser som visas i webbutiken gällande någon specifik beställning gäller endast om full betalning mottas. Kunderna är inte berättigade att kräva kompensation för eventuella prisskillnader som kan ske efter att de skickat in sina beställningar.
    2. Alla priser i webbutiken www.turbokompressorid.ee inkluderar 20 % moms.
    3. Alla priser är i euro, och alla betalningar behandlas i euro.
  3. Slutföra beställningen och betala för varorna
    1. En varukorg kommer att skapas automatiskt när kunden klickar på knappen “Lägg i varukorg”.
    2. Listan på produkter och antalet produkter som lagts till i varukorgen kan ändras när som helst. För att bekräfta ändringarna kan kunden klicka på knappen “Uppdatera varukorg”. För att fortsätta avsluta beställningen kan kunden klicka på knappen “Gå till kassan”, då kunden blir omdirigerad till kassan där all relevant kontaktinformation kan anges.
    3. Alla obligatoriska fält i kassan måste fyllas i. Efter att varje avdelning i kassan fyllts i tas du till nästa avdelning genom att klicka på knappen “Fortsätt”. När all information fyllts i kommer kunden att skickas vidare till betalningssidan för att välja önskad betalningsmetod.
    4. Kunden är ansvarig för att ange giltiga kontaktuppgifter och information i alla obligatoriska fält vid beställningen. Bane Roco OÜ tar inget ansvar för eventuella försenade leveranser om de orsakats av felaktiga uppgifter från kundens sida. Dessutom tar webbutiken inget ansvar för kostnaden för returer eller för att skicka beställningen igen, om detta orsakas av felaktiga eller falska uppgifter från kundens sida under beställningen.
    5. Vid en lyckad beställning kommer webbutiken att skicka kunden ett bekräftelsemail. En lyckad beställning innebär också att kunden blir betalningsskyldig. Alla tillgängliga betalningsmetoder listas i paragraf 4 av dessa villkor.
    6. Försäljningskontraktet börjar gälla när Bane Roco OÜ mottagit kundens betalning till sitt bankkonto.
    7. Om produkten inte finns på lager kommer Bane Roco OÜ meddela kunden via telefon eller e-post så snart som möjligt, men inte senare än inom 3 arbetsdagar efter betalning av beställningen.
    8. Vid köp av en renoverad turbokompressor inkluderas en deposition med beställningen. Denna deposition kommer att återbetalas till kunden så snart som kunden återlämnar sin gamla, fullt intakta turbokompressor till Bane Roco OÜ.
  4. Betalning för varorna

    Ett köp ska slutbetalas efter att beställningen har skickats in till webbutiken. Betalningsmetoderna listas i underavsnitten 4.2-4.4. En passande betalningsmetod kan väljas vid slutförandet av beställningen. De tillgängliga betalningsmetoderna är:

    1. Onlinebetalning via bank – en kund kan välja en passande direktlänk till sin internetbank. För att behandla betalningen måste kunden ha tillgång till sina inloggningsuppgifter och sitt lösenord. Vid en lyckad inloggning öppnas ett betalningsformulär med förifylld information tillsammans med summan som ska betalas. Efter att ha kontrollerat betalningsuppgifterna kan kunden slutföra betalningen. Om eventuella misstag upptäcks kan kunden avbryta betalningsprocessen och återgå till webbutiken.
    2. Kreditkort – När en kund har bekräftat all information som visas på betalningssidan måste de obligatoriska fälten fyllas i med uppgifter om kreditkortet. Om eventuella felaktigheter upptäcks kan kunden avbryta betalningen när som helst. Leveranstiden för beställningen kan förlängas vid denna betalningsmetod, eftersom kreditkortsbetalningar behandlas och mottas av Bane Roco OÜ inom 1-2 arbetsdagar.
    3. Kontant- och kortbetalningar på Bane Roco OÜs kontor, som är beläget på Betooni 11e i Tallinn.
    4. För eventuella beställningar som överstiger ett värde på 1000€, förbehåller Bane Roco OÜ sig rätten att be om en förskottsbetalning. Om förskottsbetalningen inte mottas inom 5 arbetsdagar kommer beställningen att avbrytas.
    5. När betalningssumman som mottas till bankkontot är mindre än summan som ska betalas för varorna ska Bane Roco OÜ meddela kunden om detta och be om ytterligare en betalning.
  5. Leverans av varor inom Estland
    1. När försäljningskontraktet har trätt i kraft (enligt paragraf 3.6 i villkoren) ska produkterna levereras till kunden i enlighet med kontraktsinformationen som angivits vid slutförandet av beställningen. Kunden ska kontaktas per telefon för att organisera leveransen av beställningen.
    2. Alla produkter tillsammans med tillhörande informationsmaterial och dokumentation ska levereras inom den uppskattade leveranstiden som visas tillsammans med den beställda produkten och i dessa villkor. För produkter som finns på lager är den genomsnittliga leveranstiden 3-7 arbetsdagar inom Estland. När Bane Roco OÜ har överlämnat beställningen till budfirman ska den senare kontakta kunden för att bekräfta leveransdatum- och tid.
    3. Budfirmorna DPD eller Cargobus ska leverera beställningen till adressen som kunden angivit vid beställningen.
    4. Som kund är du ansvarig för att ange giltiga kontaktuppgifter och information i alla obligatoriska fält när du skickar in beställningen. Varken Bane Roco OÜ eller budfirman tar ansvar för några förseningar eller missförstånd vid leveransen som orsakats av felaktiga uppgifter som angivits av kunden.
    5. Budfirman ska leverera beställningen till kunden med en följesedel. Innan följesedeln skrivs på måste kunden göra en visuell kontroll av beställningens yttre emballage. I händelse av eventuella synliga skador på emballaget måste kunden notera detta på budfirmans följesedel. Om möjligt bör även ett fotografi tas av skadan, och sedan bör Bane Roco OÜ kontaktas så snart som möjligt, men inte senare än inom 3 dagar via e-postadressen info@turbo.ee eller telefonnumren: +372 600 7764, +372 6007763, +372 505 9263, +372 50 72 304.
    6. I händelse av att produkten skadas under leveransen kommer den att ersättas.
  6. Leverans utanför Estland:
    1. Efter att försäljningskontraktet trätt i kraft (i enlighet med paragraf 3.6 i villkoren) ska beställningen levereras till kunden i enlighet med kontaktinformationen som angivits vid slutförandet av beställningen.
    2. Inom Europa ska transportföretaget DPD leverera beställningen till adressen som angivits av kunden vid beställningen. Att ändra leveransadress är inte möjligt när beställningen lämnats över till transportföretaget.
    3. Som kund är du ansvarig för att ange giltiga kontaktuppgifter och information i alla obligatoriska fält när du skickar in beställningen. Varken Bane Roco OÜ eller transportföretaget tar ansvar för några förseningar eller missförstånd vid leveransen som orsakats av felaktiga uppgifter som angivits av kunden.
    4. Transportföretaget ska leverera beställningen till kunden med en följesedel. Innan följesedeln skrivs på måste kunden göra en visuell kontroll av beställningens yttre emballage. I händelse av eventuella synliga skador på emballaget måste kunden notera detta på transportföretagets följesedel. Om möjligt bör även ett fotografi tas av skadan, och sedan bör Bane Roco OÜ kontaktas så snart som möjligt, men inte senare än inom 3 dagar via e-postadressen info@turbo.ee eller telefonnumren: +372 600 7764, +372 6007763, +372 505 9263, +372 50 72 304.
    5. I händelse av att produkten skadas under leveransen kommer den att ersättas.
    6. För förfrågan om leverans utanför Europa, vänligen kontakta kundsupporten hos Bane Roco OÜ via e-post: info@turbo.ee eller telefon: +372 600 7764, +372 6007763, +372 505 9263, +372 50 72 304
    7. Vid beställning till ett land där tulldeklaration eller andra procedurer krävs (utöver transporten av varorna till transportföretaget) för att motta beställningen är kunden ansvarig för att sådana procedurer följs korrekt och i rättan tid.

    Cost

    Country Transport method Cost Free transport Transport time
    Estonia Customer pick up 0 Yes 1-2 working days
    Cargobus terminal payment upon receipt No 1-2 working days
    DPD kuller 5,6-10 € No 1-2 working days
    Courier 0 Yes, free shipping in Tallinn 1-2 working days
    Finland Courier 17 € No In Helsinki and surrounding areas 1-3 days
    DPD courier   No Up to 7 working days
    Europe DPD courier   No Depends of the shipping method
    Rest of the world By request   No Depends of the shipping method

    Prices do not include VAT

  7. Avbeställning och returrätt
    1. Kunden kan dra sig ur försäljningskontraktet inom 14 dagar efter mottagandet av varorna utan särskild anledning.
    2. Rätten att returnera beställningen går ut efter 14 dagar, från och med den dagen då kunden eller en tredje part (utöver budfirman) mottagit beställningen.
    3. För att avbeställa och dra sig ur försäljningskontraktet måste kunden meddela Bane Roco OÜ om sitt beslut i form av ett skriftligt meddelande via e-post.
    4. När kunden drar sig ur kontraktet på det sätt som anges i paragraf 7.1, ska Bane Roco OÜ återbetala alla de betalningar som mottagits från kunden, inklusive fraktkostnader, inom 14 dagar. Bane Roco OÜ kan neka återbetalning tills varorna som kontraktet gäller skickas tillbaka eller tills kunden kan bevisa att varorna har returnerats.
    5. Bane Roco OÜ ska genomföra de återbetalningar som nämns i paragraf 7.4 med samma betalningsmetod som kunden använts vid den ursprungliga betalningen, förutom om kunden uttryckligen godkänner användningen av en annan betalningsmetod. Kunden ska inte behöva betala några serviceavgifter eller andra utgifter i samband med sådana återbetalningar.
    6. Bane Roco OÜ har rätten att ställa krav på kunden gällande minskning av produktens värde inom en månad från mottagandet av de returnerade varorna.
    7. Om den returnerade produktens värde har minskat, så är kunden ansvarig för det minskade värdet på grund av användning enbart om produkten har använts på annat sätt än vad som är nödvändigt för att undersöka dess karaktär, kvalitet och funktion. För att bekräfta detta får kunden enbart behandla och använda produkten på ett sådant sätt som generellt skulle tillåtas i en butik.
    8. På grund av karaktären på produkterna som säljs i webbutiken måste de returnerade produkterna vara oanvända och i originalförpackning. Produkterna som returneras måste paketeras i ett yttre emballage som skyddar dem från att potentiellt tappas bort eller skadas under transporten, och de får heller inte orsaka någon skada. Om produkterna är köpta som ett paket eller inkluderar en gåva måste hela paketet returneras.
    9. Kunden ska betala kostnaden för frakten som uppstår vid retur av produkterna.
    10. Om kunden har använt eller testat den returnerade produkten på något annat sätt än vad som är nödvändigt för att undersöka dess karaktär, kvalitet och funktion, eller på ett sätt som generellt inte skulle tillåtas i butik, ska kunden hållas ansvarig för produktens minskade värde, och Bane Roco OÜ har då rätten att dra av denna summa från den summa som ska återbetalas till kunden. Om kunden inte accepterar den minskning av värdet som Bane Roco OÜ anger har kunden rätt att involvera en oberoende expert för att avgöra produktens minskade värde. Kostnader relaterade till den oberoende expertens bedömning ska betalas av den part vars åsikt visar sig vara ogrundad. Om en sådan part inte kan identifieras ska kostnaderna relaterade till expertbedömningen delas lika mellan försäljaren och kunden.
    11. Returrätten gäller inte om produkterna levererades till kunden i stängt emballage och inte kan returneras av hygien- eller hälsoskyddsskäl, eller om de har öppnats av kunden efter leverans.
    12. Kunden kan använda sig av det bifogade returformuläret, men detta är inte obligatoriskt (tillgängligt här).
  8. Garanti, skyldigheter och retur av produkter med bristande överensstämmelse med beskrivningen
    1. Bane Roco OÜ ska hållas ansvariga för alla produkter med bristande överensstämmelse med beskrivningen eller defekter inom följande perioder:
      1. I händelse av nya produkter, inom 2 år efter att produkten har levererats till kunden.
      2. I händelse av en renoverad produkt, inom 1 år.
    2. Bane Roco OÜ ska inte hållas ansvariga:
      1. För skador som orsakats av kunden.
      2. För eventuella defekter som orsakats av felaktig användning av produkten.
      3. För eventuella defekter som orsakats av normalt slitage som kan ske vid avsedd användning av produkten.
    3. I händelse av produkter med bristande överensstämmelse med beskrivningen eller defekter kan kunden be om att få produkterna reparerade eller ersatta. De har även rätt att dra sig ur försäljningskontraktet och returnera de defekta produkterna till Bane Roco OÜ, på Bane Roco OÜs bekostnad.
    4. När en produkt returneras på grund av en defekt eller att den inte överensstämmer med beskrivningen ska Bane Roco OÜ genomföra en full återbetalning för produkterna (inkl. transportkostnader) till kundens bankkonto inom 2 arbetsdagar från det att företaget mottagit information om returen, förutsatt att kunden även har returnerat den defekta produkten under denna period.
    5. När produkterna inte uppfyller villkoren i kontraktet kan kunden använda sina rättigheter i enlighet med garantin eller lagstiftningen i Republiken Estland.
  9. Krav
    1. När kunden inte returnerar varorna inom 14 dagar efter att ha mottagit dem, och varorna inte uppfyller villkoren i kontraktet (om de är bristfälliga), måste kunden skicka in ett skriftligt krav till företaget för att kunna dra sig ur kontraktet.
      1. Om produkterna uppvisar brister ska Bane Roco OÜ hållas ansvariga i enlighet med de deadlines som anges i paragraf 8.1. Om en defekt uppstår inom de första sex månaderna från och med leveransen till kunden antas det att defekten redan existerade vid leveransen. Då är det upp till webbutiken att bevisa motsatsen.
    2. Kravet till webbutiken ska innehålla följande information:
      1. Kundens namn och kontaktuppgifter
      2. Datum då kravet skickades in
      3. På vilket sätt varorna inte överensstämmer med beskrivningen
      4. Kravet som skickas in till webbutiken
      5. Kunden ska även bifoga dokument som bekräftar transaktionen / ett inköpskvitto / en kopia av betalningsordern
      6. Garantiformuläret
    3. Bane Roco OÜ ska svara på alla krav inom 15 dagar. Om det inte är möjligt att svara på kravet inom 15 dagar ska Bane Roco OÜ informera kunden om detta och ange en ny rimlig tid då svaret ska ha inkommit.
    4. När Bane Roco OÜ inte kan uppfylla kundens krav ska företaget ge kunden en skriftlig anledning till detta.
    5. Vid eventuella defekter ska Bane Roco OÜ ersätta produkten med en identisk produkt. Om det inte är möjligt att ersätta produkten ska Bane Roco OÜ återbetala alla tillämpliga betalningar I försäljningskontraktet till kunden.
    6. Om en kund och Bane Roco OÜ inte kan komma fram till en tillfredsställande lösning på tvisten har kunden rätt att vända sig till Konsumenttvistnämnden som tillhör Konsumentskyddsstyrelsen för skydd av sina rättigheter. Mer information om att skicka in ett krav är tillgänglig på hemsidan www.komisjon.ee. En genomgång av kravet är kostnadsfri. För lösningar vid reklamationer av beställningar utanför Estland kan kunden vända sig till den Europeiska kommissionens officiella hemsida för tvistlösning online.
  10. Ansvar och force majeure
    1. Bane Roco OÜ är ansvariga gentemot kunden, och kunden är ansvarig gentemot Bane Roco OÜ för eventuella skador som drabbar den andra parten genom att bryta mot dessa villkor och lagstiftningen i Republiken Estland.
    2. Bane Roco OÜ ska inte hållas ansvariga för skador som uppstått eller försenade leveranser av produkter om skadorna eller försening av leveransen orsakats av förhållanden som Bane Roco OÜ inte kunnat påverka eller förutse (force majeure)
  11. Övriga bestämmelser
    1. Alla personuppgifter som Bane Roco OÜ får tillgång till när kunden använder hemsidan eller genomför ett köp är konfidentiella. En krypterad kanal för dataöverföring hos banker garanterar säkerheten för kundens personuppgifter. Bane Roco OÜ har inte tillgång till dessa uppgifter.
    2. För eventuella ämnen som inte täcks av dessa villkor gäller lagstiftningen i Republiken Estland.
    3. Eventuella tvister mellan kunden och Bane Roco OÜ när det gäller beställningar som gjorts i webbutiken ska lösas av Konsumenttvistnämnden som tillhör Konsumentskyddsstyrelsen, som är belägen på Pronksi 12,10117 Tallinn, info@tarbijakaitseamet.ee. Tvisterna ska lösas genom att lagstiftningen i Republiken Estland följs.
    4. Bane Roco OÜ förbehåller sig rätten att fakturera kunden för förvaringskostnader om kunden överstiger det överenskomna upphämtningsdatumet med mer än 3 dagar.
  12. Friskrivningsklausul:
    1. Produktbilderna visas endast i illustrationssyfte.
    2. Alla priser och produkternas tillgänglighet kan ändras utan förvarning. Om priserna eller produkternas tillgänglighet ändras betydligt, förbehåller sig Bane Roco OÜ rätten att avbryta beställningen och återbetala kundens betalning inom 2 arbetsdagar.
    3. Bane Roco OÜ förbehåller sig rätten att avbryta beställningar om följande sker: a) ett fel sker när försäljningspriset anges på grund av den mänskliga faktorn eller b) vid ett tekniskt fel i systemet (om en produkt för 7 000 euro till exempel felaktigt sålts för 70 euro).
    4. Produktinformationen kontrolleras och/eller ändras regelbundet.
  13. Skydd och behandling av personuppgifter
    1. Bane Roco OÜ försäkrar att kundens uppgifter endast används för särskilda ändamål, inkl. på de sätt som anges i integritetspolicyn. Integritetspolicyn gäller för alla användare av hemsidan www.turbokompressorid.ee. Genom att fortsätta använda hemsidan godkänner kunden dess integritetspolicy.
    2. Bane Roco OÜ behandlar endast personuppgifter som företaget får tillgång till för särskilda ändamål, och kommer inte att avslöja någon information för tredje part, med undantag för situationer då detta krävs enligt lag.
    3. För att kundens uppgifter som Bane Roco OÜ får tillgång till vid en beställning ska kunna behandlas måste kunden ge Bane Roco OÜ sitt uttryckliga samtycke innan beställningen slutförs. Utan detta samtycke kan beställningen inte slutföras.
    4. Om kunden har gått med på att företaget använder personuppgifterna (vid underskriften av försäljningskontraktet eller på kundkontot) vid marknadsföringsaktiviteter, ska säljaren endast använda denna information enligt vad som anges i integritetsvillkoren, inklusive för att skicka direktmarknadsföring, rabatterbjudanden och elektronisk information om kampanjer (e-post eller SMS).
    5. Personuppgifter samlas in av Bane Roco OÜ för att uppfylla företagets obligatoriska förpliktelser till följd av försäljningskontraktet eller för att kunna kontakta kunden.
    6. Kunden kan granska, komplettera och ändra sina personuppgifter via sitt kundkonto på hemsidan www.turbokompressorid.ee, under avdelningen “Mitt konto”. Om kunden inte har något konto går det att efterfråga informationen via kundtjänst.
    7. Bane Roco OÜ ska vidta alla åtgärder (inkl. administrativa-, tekniska- och fysiska åtgärder) för att skydda användarnas personuppgifter. Åtkomst till personuppgifterna ges endast till auktoriserade personer.